O mně

Jmenuji se

Jiří BIEGUN

Pocházím

Z Kyjova

Znamení

Panna

Vzdělání

Gymnázium

Jiří Biegun a jak to vlastně je ...

Co dělám, děláme ..., že jsme nejlepší obchodní skupinou.

Důležité je uvědomit si, že v pozici manažera nejste vy na jedné straně, a obchodní skupina na druhé. Ale jste jeden celek, tedy jedna obchodní skupina. A manažer je tu od toho, aby obchodníkům ukázal správný směr. Každý z obchodníků by měl zažít pocit úspěchu. Hodnotím manažery a obchodníky podle toho, co umějí, ne za to, co neumějí. Jednám s každým individuálně, s ohledem na jeho možnosti a osobní pokrok. Naučit všechny obchodníky všemu nejde, ale můžu vytvořit takové prostředí, aby je toto podnikání bavilo a postupně se zdokonalovali.

Bylo to tak vždy? Měl jsem také obavy na startu podnikání.

Zcela na rovinu, tento obor jsem nikdy nevyhledával a asi žádný kluk, který si hrál na pískovišti s tatrovkou, nesnil o kariéře pojišťováka. Práci v obchodě a s lidmi jsem však měl vždy rád. A jednoho dne nastala situace, že jsem de facto z finančních důvodů musel vzít práci makléře. V době, kdy jsem ukončil činnost na vedoucí pozici ve firmě Nokia a začal znovu jako kreativec, mi partnerka sdělila skvělou novinu, že budeme mít dítě. Což je krásná zpráva, ale ne tak docela v době, kdy jste ve finanční krizi. Musel jsem si postavit jasný cíl: uživit rodinu a finančně zajistit chod domácnosti s novým členem. Na strach, zda se mi bude či nebude dařit, jsem neměl čas ani pomyšlení.

Začátky od nuly? Ale s plánem být nejlepší

Dosud s partnerkou vzpomínáme na krušné začátky podnikání v tomto oboru. Jezdil jsem starším autem Opel Astra, absolvoval školení a přemýšlel, jestli si koupím cigarety, nebo oběd. Jednu dobu jsem neměl ani na benzin a jezdil jsem MHD. To bylo velké osobní dilema – prezentoval jsem klientům cesty, jak dosáhnout finanční gramotnosti, a přitom se sám potýkal s nedostatkem peněz. Došlo to tak daleko, že jsem přestal jezdit MHD a chodil po Brně pěšky. Člověk si pročistí hlavu, to ano, ale také prochodí boty, doslova. Díky těmto každodenním procházkám jsem však přišel na nápad nebo spíš plán, jak odstartovat své nynější podnikání. A náhle se vše změnilo.

To jsem já

Vždy jsem pracoval v kolektivu

I v minulosti jsem byl na vedoucích pozicích a vždy jsem chtěl práci manažera vykonávat. Komunikace s lidmi mě vždy nesmírně bavila. A finanční krize, kterou jsem prožil, mě naučila nejen pokoře, ale i empatii vůči novým obchodníkům. Sám moc dobře vím, jak je tento obor náročný, zejména v úplném začátku, při startu. Doporučuji všem dopředu mít finanční rezervu, a to u každého podnikání. Mnohdy to ale situace nedovoluje, a proto je důležité mít i dobrý plán. Byznys plán, který musí nový podnikatel dodržovat. A to je právě nejspíš hlavní důvod, proč moje skupina tak rychle vyrostla. Mám zkušené obchodníky, ale také úplné začátečníky, které společně vedeme k stále lepším výsledkům. Máme prostě skvělou obchodní partu.

Předsudky i o věku do podnikání nepatři.

Každý věk má své pro a proti. Když vše dobře namícháte, výsledkem je zaručeně úspěch. Mladý obchodník, nyní se kategorizuje jako Generace Y apod., má obvykle drive a je oproštěna od nežádoucích návyků. Na druhé straně mu ale chybějí zkušenosti a mnohdy se stane, že po několika nezdarech nebo chybách odejde za jinou činností. Věkově starší obchodník sice nemá takový drive a zápal, ale zato oplývá bohatými zkušenostmi. Nepotřebuje zpravidla vyvíjet vysokou aktivitu, aby vydělal slušné peníze. Když však spojíte obě generace obchodníků do jednoho týmu, mohou se obohatit navzájem. Mladý zkušenostmi staršího, a starší zápalem a nápady mladšího. Je to skvělá kombinace pro férový byznys.

Ocenění

Čestné členství ve VIP klubu Allianz za dlouhodobý obchodní přínos.

01

Nejlepší oblastní manažer Allianz pojišťovna a.s. Česká republika.

02

Nejlepší oblastní manažer v kategorii ,,hypotéky''.

03

Nejlepší oblastní manažer 2013/2014 v růstu obchodní skupiny.

04

Nejlepší reprezentant

roku 2014.

05

Nejlepší Oblastní manažer Zemského ředitelství.

06